‘인사이드 아웃’, ‘기쁨’, ‘슬픔’, ‘빙봉’ 과 감상
‘인사이드 아웃’, 라일리의 ’ 기쁨'
11세 소녀 라일리의 지배적인 감정은 노란빛 ‘기쁨’이었습니다.
‘기쁨’은 라일리의 가족이 미네소타에서 샌프란시스코로 이사를 가게 되면서 본부를 이탈해 길을 잃게 됩니다.
‘기쁨’은 낯선 환경에 불안해하고 두려워하는 라일리의 감정을 행복으로 채우려 합니다.
‘슬픔’을 작은 원에 가두려 하고, 꿈 제작소에서 만든 영상을 강제로 끊으면서까지 ‘기쁨’은 최선을 다합니다.
그럼에도 라일리의 ‘슬픔’, ‘소심’, ‘까칠’, ‘버럭’은 툭툭 튀어나오며 ‘기쁨’을 방해합니다.
‘인사이드 아웃’, 라일리의 '슬픔'
파란빛의 ‘슬픔’은 처음엔 노란빛에 가려져 희미했습니다.
새로 이사한 집의 환경과 전학 간 학교에서의 낯선 상황은 파란빛을 키웁니다.
‘기쁨’의 최대 피해자이자 떼려야 뗄 수 없는 사이인 ‘슬픔’은 자신을 장기기억 저장소에 가두려던 기쁨에 저항합니다.
그 과정에서 ‘기쁨’과 함께 장기 기억 저장소로 떨어진 ‘슬픔’은 라일리의 기억 속 섬들을 돌며 본부로 돌아가는 길잡이 역할을 하게 됩니다.
‘인사이드 아웃’, 라일리의 '빙봉'
영화 초반부에 어린 라일리는 벽에 그림을 그립니다.
라일리의 장기 기억 장소에 사는 상상 친구, 코끼리, 고양이, 돌고래 등이 합쳐진 모습을 한 '빙봉'입니다.
'빙봉'은 최선을 다해 ‘기쁨’과 ‘슬픔’을 본부로 데려다주려 합니다.
그러다 라일리 기억의 쓰레기장에 ‘기쁨’과 함께 떨어지게 됩니다.
‘기쁨’은 노래를 부르면 날 수 있는 수레를 타고 탈출을 시도하는데 '빙봉'은 기억의 쓰레기장에 남겨집니다.
몸이 사라져 가면서도 ‘기쁨’의 탈출을 기뻐하던 '빙봉'의 꿈은 라일리와 함께 로켓을 타고 달나라로 가는 것이었습니다.
‘인사이드 아웃’에 대한 감상
이 영화에 드러나는 지배적인 감정은 ‘기쁨’과 ‘슬픔’이었고 ‘소심’, ‘버럭, ’까칠‘도 함께 등장합니다.
인간의 감정은 이 다섯 가지 외에도 환희, 좌절, 절망, 두려움, 분노 등으로 나눌 수 있습니다.
대부분의 사람들은 ’기쁨‘과 같이 행복한 삶을 추구합니다.
하지만 행복한 기억의 뒤편에는 슬픔, 절망, 좌절, 분노, 두려움 등의 감정이 함께했음을 조금만 돌아봐도 떠올릴 수 있습니다.
작은 일에 기뻤다가 사소한 일로 토라지기도 하고, 치사한 복수를 상상하고 화를 냈다가 후회합니다.
멋지고 밝은 생각이 빛을 발하는 것은 부끄럽고 어두운 생각들을 극복했을 때라는 것을 보여주는 ‘어른들의 동화’ 같은 작품이었습니다.
'Inside Out,' 'Joy,' 'Sadness,' and 'Bing Bong' and Appreciation
'Inside Out', Riley's 'Joy'
The dominant emotion for 11-year-old Riley was the yellow color 'joy'.
'Joy' becomes disoriented and lost when her family moves from Minnesota to San Francisco.
'Joy' tries to fill Riley's emotions with happiness as she is anxious and afraid of the new environment.
'Joy' tries her best, even going so far as to trap 'Sadness' in a small circle and forcibly cut off the video she made at the dream studio.
Despite this, Riley's 'Sadness', 'Timidity', 'Bratty', and 'Bubbly' come out and interfere with 'Joy'.
'Inside Out', Riley's 'Sadness'
The blue color of “sadness” is initially faint, overshadowed by the yellow color.
The environment of the new house and the unfamiliarity of the new school increase the blue color.
As 'Joy''s biggest victim and inseparable companion, 'Sadness' resists 'Joy''s attempts to lock her into long-term memory storage.
In the process, ‘Sadness,’ who fell into the long-term memory storage along with ‘Joy,’ plays a guiding role in navigating through Riley’s memory islands on the way back to headquarters.
'Inside Out', Riley's 'ping pong stick'
Early in the movie, a young Riley draws on a wall.
It's Bing Bong, an amalgamation of his imaginary friends, an elephant, a cat, and a dolphin who live in his long-term memory.
Bing Bong tries his best to guide Joy and Sadness back to their home base.
However, he ends up falling into the Riley Memory Dump with Joy.
Joy tries to escape in a cart that can fly by singing a song, but Bing Bong is left behind in the memory dump.
Even as his body fades away, Bing Bong rejoices in Joy's escape, and his dream is to fly to the moon in a rocket with Riley.
Reflections on Inside Out
The dominant emotions in the movie are joy and sadness, with timidity, bullheadedness, and crankiness also making appearances.
In addition to these five, human emotions can be categorized as elation, frustration, despair, fear, and anger.
Most people seek to be happy, such as “joy.
However, if you think back a little, you'll realize that behind every happy memory, there was sadness, despair, frustration, anger, and fear.
We get excited over small things and then get upset over trivial things, we imagine dastardly revenge, we get angry and then regret it.
It was a “grown-up fairy tale” that showed us that it was only when we overcame the shameful, dark thoughts that the wonderful, bright thoughts shone through.